Serwis internetowy netmax.pl
Komputery    
Poprzedni artykuł Następny artykuł

Soft

skeleton

Tekst ten jest odpowiedzią na wypociny niejakiego Wizarda, który moim zdaniem nie ma pojęcia o tym jak powstaje soft.

Zatem najpierw prześledźmy co robi pirat przed sprzedażą swojego produktu:
1. Kupuje oryginał gry.
2. Crackuje (i to nie zawsze).
3. Nagrywa (wytłacza) płytkę.

Teraz zobaczmy co robi producent zwykłej gry:
1. Jak już ma pomysł to najpierw kupuje oprogramowanie (LEGALNE!!!). Dla przykładu podam, że najtańsza licencja na 1 stanowisko na program 3DStudio Max kosztuje według moich informacji prawie 5000 USD (z innych źródeł wynika, że nawet kilkukrotnie drożej).
2. Zatrudnia ludzi, którym musi płacić przez co najmniej rok (jeśli chce zrobić sensowny produkt).
3. W tej chwili dysponuje wersją golden beta którą powiela podobnie jak pirat.
4. Jeszcze tylko dorobić różne dodatki w stylu pudełka i instrukcji.

To prawda, że marże sklepów są często dobijające, ale ja np. wiele gier kupiłem BEZPOŚREDNIO u producenta i zaoszczędziłem sporo. I niech mi tu Pan Wizard nie wciska kitu, że producenci po prostu sobie siedzą i nic nie robią, bo akurat wiem ile czasu zajmuje zrobienie 1 prostego budynku (bez wnętrza - coś takiego jak chaty w Diablo) - około 3 godzin ciężkiej pracy. A jak popatrzysz na takiego Unreala to pomyśl sobie, że każdy obiekt robili w nim godzinę (co i tak jest olbrzymim uproszczeniem, bo takie bronie to się robi nawet i kilka dni nie mówiąc o postaciach).


skeleton
e-mail: skeleton@friko2.onet.pl

Poprzedni artykuł Następny artykuł


Stare Gry - chcesz pograc w gry sprzed lat?


Copyright 1999-2001 Magazyn internetowy NoName
Wszelkie prawa zastrzeżone