|

Wirtualny Komputer
Na początek mam dobrą wiadomość. Zapewne wielu z Was czeka na Otchłań - jedną z najlepszych gier, stworzonej przez amatorów i mającej statut freeware, jaka kiedykolwiek została stworzona. Jest to RPG w świecie fantasy, zrealizowany na podobieństwo MUDów, jedyną różnicą jest to, iż w Otchłani gramy single, podczas gdy MUDy wymagają grania przez Internet. Dokładnie rok temu ukazało się demo Otchłani (opublikowane przez magazyn CD-Action, który na bierząco informował o postępach prac). Było ogromne, dawało mnóstwo swobody. Wielu starszym graczom przypomniały się czasy Commodore, czy Atari. Ale autorzy już wtedy gwarantowali, że pełna wersja będzie kilkukrotnie większa. Mijały miesiące... Wygłodniali gracze czekali, przesyłając w międzyczasie setki listów na adres autorów. I teraz wreszcie, po 1,5-ra rocznej pracy ma nadejść ten dzień. Dzień wydania Otchłani. A co to ma wspólnego z nami? Bardzo wiele. Otóż Wirtualny Komputer jest oficjalnym sponsorem Otchłani w Internecie. Na dniach w naszym serwisie zacznie działać oficjalna witryna gry. Wszystkich tych, którzy czekają na Otchłań już teraz zapraszam na stronę: http://otchlan.games.net.pl . Zapraszam również tych, którzy o Otchłani jeszcze nic nie słyszeli, ale lubią ciekawe i wciągające RPGi. Pełna wersja (dostępna oczywiście u nas) jest stosunkowo niewielka (ok. 500kB), ale daje ogromną frajdę. Dlatego musicie przynajmniej spróbować!
A kiedy dokładnie ma wyjść Otchłań? Tego nie powiem. Dowiecie się na pewno, gdy zaprenumerujecie magazyn o grach Wirtualny Komputer. Nasi prenumeratorzy zostaną w pierwszej kolejności poinformowani. Ale to nie koniec. Tylko w Wirtualnym Komputerze będziemy publikować mnóstwo materiałów i poradników do tej gry. Z nami na pewno nie zabłądzisz w świecie Otchłani! Pamiętaj! Będziemy jedynym miesięcznikiem w Internecie, który opublikuje Otchłań w pełnej wersji! No i oczywiście tylko u nas znajdziesz wszelkiego rodzaju patche i gadżety z gry, i tylko na oficjalnej stronie Otchłani będziesz mógł zadać pytania i porozmawiać z twórcami - Weq i Hoborgiem! Jak widzisz my nie tylko piszemy o grach. My także je współtworzymy (a zapewniam, ze to nie ostatnia taka akcja).
Tak więc, jeśli jeszcze tego nie uczyniłeś, koniecznie zasubskrybuj magazyn internetowy Wirtualny Komputer. Jest to bajecznie proste - wypełnij znajdujący się na tej stronie formularz lub wejdź na http://www.games.net.pl . Oprócz pierwszorzędnych informacji o Otchłani gwarantujemy:
- Prawie 100 stron zapełnionych po brzegi ciekawymi artykułami, rzetelnymi i profesjonalnymi recenzjami, najświeższymi zapowiedziami, poradnikami, opisami "gier-klasyków", nowinkami technicznymi, ciekawych materiałów o Internecie, felietonów pisanych przez znawców rynku, wywiadów z najważniejszymi osobami naszego "cyber-świata".
- Oprócz samego pisma dostaniecie specjalną wkładkę: Czarne Strony, na których znajdziecie kąciki poświęcone Waszym ulubionym gatunkom gier, Internetowi oraz scenie.
- Magazyn Wirtualny Komputer będziemy Ci wysyłać co miesiąc na Twoje konto e-mail. Nie musisz wychodzić z domu! Po prostu ściągasz pocztę i tyle. A dzięki zaawansowanym systemie obsługi prenumeratorów, jedynym takim w naszym kraju, dajemy Ci wyjątkową możliwość wybrania, czy chcesz otrzymywać na e-mail pełną wersję magazynu - ok. 1,5-2MB, wersję podstawową - ok. 400-500kB (bez screenów i dodatków, ale z możliwością ich "dociągnięcia" i zainstalowania), czy tylko sam link z informacją skąd można pobrać nowy numer (dzięki temu ściągasz go o najwygodniejszej porze).
- Co miesiąc dostajesz najlepsze (zdaniem Magazynu Internet 9/00) elektroniczne pismo o grach.
- Nasi prenumeratorzy co miesiąc dostają gry za darmo. Rozdaliśmy już Gunship!a o wartości 99zł, Pompeje za 79zł i Wehikuł Czasu - 69zł.
- Jako prenumerator będziesz mógł brać udział we WSZYSTKICH konkursach organizowanych przez nasze pismo. Do wygrania u nas jest każda gra firmy CD Projekt, jaka ukaże się na rynku!
- I najważniejsze. Wszystko to dajemy Ci absolutnie ZA DARMO!!! Płacisz jedynie za ściągnięcie numeru z netu (a wersję podstawową zdążysz ściągnąć w czasie jednego 3-minutowego impulsu!). Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów!
Ale to nie koniec dobrych informacji! Jeżeli zamówisz Wirtualny Komputer w ciągu kilku najbliższych dni (przed 1-szym), zdążysz jeszcze na numer grudniowy, a razem z nim dostaniesz niepowtarzalną okazję otrzymania od nas prezentu świątecznego! W specjalnym konkursie będzie do wygrania kilkanaście nagród "pod choinkę", w tym trzy pudełka z BALDURS GATE 2 ! Dostaniesz je jeszcze przed świętami!
Z resztą, co będę Cię namawiać. Spróbuj sam! Jak się nie spodoba - bez słowa wytłumaczenia możesz się wycofać. A oto część tego, co (oprócz wspomnianego konkursu) znajdziecie w nowym numerze:
- Rzut Okiem: NFs Motor City
"Sława, pieniądze, dziewczyny i piękne samochody. To jest chyba marzenie każdego mężczyzny. Szczególnie samochody i to jeszcze te sportowe. Niestety dla większości z nas to są tylko marzenia, trudne do urzeczywistnienia. Jednak jest pewne wyjście z tej sytuacji. Wystarczy mieć komputer i kupić sobie jedną z pięciu części gry Need For Speed. Jest to doskonały symulator samochodów sportowych. Możemy przez chwilę oddać się fantazji, jaką jest jazda Ferrari F50 czy Lamborginhi Diablo. Electronic Arts wydał świetną serię, którą chce podtrzymać dalej, a ma to uczynić szósta już gra tej serii nazwana Motor City."
- Rzut Okiem: Startopia
"Strategie to gatunek, który szanuje każdy gracz i nie ważne, że nie przepada za tym rodzajem gier. Każda strategia zmusza gracza, by ruszył głową w ten czy inny sposób. To nie jest Quake, żeby tylko chodzić i strzelać we wszystko, co się rusza. Nie będę ukrywał, ale właśnie gry strategiczne zajmują szczególne miejsce na mojej CD-półce. Najlepszą strategią jest chyba Starcraft, choć podczas walki z komputerem szybko robi się nudny. Nie ma to jak multiplayer, w którym to możemy się zmierzyć z każdym. Jednak nie dzisiaj o nim chcę pisać, dziś powstaje Startopia i to właśnie na nią, rzucę moje oko."
- Recenzja: Icewind Dale (Gra miesiąca!)
"Tak, moi Drodzy. Wybrałem się ostatnio w podróż, w te zimne i nieprzyjazne żadnej istocie o charakterze od Praworządnego neutralnego wzwyż, okolice. Dokonałem tego, dzięki nowej produkcji Interplay'u, która ochrzczona została nazwą Icewind Dale. Początkowo sądziłem, że mam do czynienia ze swego rodzaju dodatkiem do Baldur's Gate, osadzonym w nieco tylko zmienionych klimatach. Ale (na całe szczęście) pomyliłem się. Icewind Dale to, równoległa z Wrotami Baldura, seria gier, których akcja toczy się na dalekiej Północy. O poważnych planach, jakie Interplay wiąże z pomysłem niech świadczy fakt, że wiadomo na pewno, iż ukaże się dodatek, a po cichu mówi się nawet o kontynuacji. A więc szybko przekonałem się, że dostałem do recenzji stuprocentowy produkt, zainstalowałem, odpaliłem i zacząłem grać..."
- Recenzja: Carmageddon: The Death Race 2000
"Po tysiącach telefonów udało mi się wreszcie, namówić Go na wywiad... Niestety zwątpienie i wykluwający się strach przed jego diabolicznością, dały się we znaki i zamiast cieszyć się - trzęsę portkami. W głowie kłębią się dziesiątki pytań, które chcę mu zadać, a które, im bliżej godziny zero, stają się bardziej ciężkie i trudniejsze do zapamiętania. Sobie również stawiam pytanie: "napisałeś testament?" Niestety nie, ale to żadna zmartwienie, gdyż... właśnie Go zauważyłem. Liczą się najbliższe sekundy... Jest coraz bliżej, już nawet dostrzegam Jego złoty kolczyk, zdobiący spalone słońcem ucho. I ten szyderczy uśmiech... "Mamo!!!" - powtarzam sobie w myślach. Nadszedł czas próby, dziennikarskiej męskiej próby..."
- Pod lupę wzięliśmy m.in.: Diablo 2, Icewind Dale, Freespace 2
- Odkurzyliśmy: Wybitne gry w historii do roku 1990, Street Fighter, Gangsters i inne
- Online: Radio w sieci
"Co najczęściej robi internauta podczas buszowania w Internecie? Odpowiedź jest prosta: słucha radia (ew. kasety, cd lub mp3 :)))). No, chyba, że ktoś woli jednocześnie przeglądać jakiś serwis i czytać książkę... Warto więc przyjrzeć się bliżej związkowi tych dwóch wynalazków. Internetowe radio to nie nowość. Przynajmniej w teorii. Lecz dopiero od jakiegoś czasu modemy są na tyle szybkie, aby można było wprowadzić ten pomysł w życie. Na świecie nie brakuje wirtualnych rozgłośni, które zazwyczaj poświęcone są jednemu gatunkowi muzyki. Mniejszość stanowią te, gdzie prezenterzy stawiają na rozmowę (nie chodzi mi tu bynajmniej o wymianę e-mailami) z zaproszonymi gośćmi i słuchaczami. Tak to wygląda na świecie. Natomiast w Polsce..."
- Wywiady, felietony, kursy, Czarne Strony (m.in. Gildia Wędrowców i Doborowe Oddziały Strategów)
- Oraz kilkadziesiąt innych artykułów
A jak ktoś jeszcze czuje niedosyt Wirtualnego Komputera, to zapraszamy na stronę http://www.games.net.pl (można też: www.wirtualnykomputer.com). Znajdziecie tam najświeższe newsy i doniesienie, archiwalne numery magazynu, a już niedługo także mnóstwo serwisów o komputerach i grach! W szczególności polecamy serwis STP - Solucje Tipsy Poradniki (http://stp.gams.net.pl) - jeden z największych serwisów z poradami do gier w naszym kraju!
To tyle teraz. Wesołych i radosnych świąt Bożego Narodzenia życzy,
Paweł 'Alien' Gruszecki
Redaktor naczelny magazynu Wirtualny Komputer
Czekam na maile: pawel@games.deo.pl
Wirtualny Komputer Online: http://www.games.net.pl

Copyright (c) 1999 - 2000 NoName |
|