|

The Sims - Światowe Życie
Jeśli wciągnęła Cię gra "The Sims" i pomimo iż poświęcasz jej cały wolny czas, nadal jesteś pod jej wrażeniem, potrzebujesz dodatku ekstra.
Na początku października ukazała się w sklepach płyta zatytułowana "The Sims - Światowe Życie", będąca bardzo obszernym dodatkiem do bijącej rekordy popularności "The Sims". Wierz mi, jeżeli uległeś jej magnetyzmowi, będziesz zachwycony "Światowym Życiem". Grając w "The Sims" na pewno nieraz Ci się zdarzyło, że chcąc wybudować nowy dom, musiałeś zburzyć jeden ze starych, gdyż najzwyczajniej brakowało już na nie miejsca. W "ŚŻ" ten problem zupełnie znika, ponieważ do dyspozycji masz nie jeden, ale pięć ekranów okolic, dzięki czemu możesz stworzyć całe osiedla Simów i nie martwić się o to, że któregoś dnia będziesz zmuszony do burzenia jakiegokolwiek domu. To jednak tylko początek zmian, widoczny podczas pierwszego uruchomienia "ŚŻ". Gra została wzbogacona o ponad sto ( dokładnie sto dwadzieścia pięć, jak piszą autorzy na pudełku ) nowych przedmiotów, a zostały one tak dobrane, by można było urządzić dom w stylu klasycznym ( już Ci znanym ), bardzo nowoczesnym lub średniowiecznym. Do mebli dodano wiele pasujących do stylów tapet i podłóg oraz drzwi i okien. Z mebli możesz przebierać wśród nowiutkich pięknych krzeseł i foteli, kanap, stolików, szaf, szafek do kuchni, lamp, kandelabrów, świeczników, przedmiotów hobbistycznych ( o których powiem za chwilę ) oraz dywaników. Wśród nowego wyposażenia znalazły się dwa zupełnie nowe łóżka; takie z kolumnami oraz dla zakochanych z dużym sercem i wbudowanym mechanizmem wibrującym. Do tego jeszcze dochodzą: fortepian, laleczka woodoo, piękne, stylowe, klasyczne rzeźby, wspaniałe parkany, kolumny, obrazy, gobeliny, kryształowa kula, a nawet choinka z prezentami świątecznymi. Nie sposób wymienić tu wszystkiego, powiem jednak, że meble i przedmioty wyjątkowo dobrze komponują się z nowymi barwami ścian i kafelkami podłogowymi. Na podłodze poza wspomnianymi dywanikami ( także drogim, perskim ) można położyć jedną z dwóch skór - tygrysią bądź niedźwiedzią. Prezentują się doskonale. Także w łazienkach na marmurowej posadzce. Do przedmiotów w stylu " hobby " dołączyły nowe takie jak stół stolarski, przy którym rzeźbi się w drewnie i ćwiczy umiejętności techniczne oraz domowe laboratorium chemiczne, które pozwala na przygotowywanie ośmiu różnych mikstur. Napoje mają odmienne kolory i niektóre powodują dość radykalne ( choć na szczęście krótkotrwałe ) zmiany w zachowaniu Simów ( np. zmieniają w potwora Frankensteina, który psuje wszystko, czego się dotknie ). Mogą też dodawać im energii, tworzą na jakiś czas klona, czyli "złego brata bliźniaka" ( lub siostrę ), albo darują Simowi czapkę niewidkę. Zupełnie nowym przedmiotem jest oliwna lampa, z której po potarciu, w obłoczku ciemnego dymu, wyfruwa dżin, spełniający życzenia. Niestety nie jest on mistrzem magii i często zdarza mu się pokręcić jakieś zaklęcie, ale potrafi sprawić na przykład, że Twój Sim zdobędzie przyjaciela, pieniądze, albo jego ogród rozkwitnie jak nigdy dotąd. Nowością jest także kryształowa kula, dzięki której każdy Sim może popracować nad kształtowaniem i ulepszaniem własnej osobowości. Kula zadaje różne pytanie, czy raczej zagadki, a jeśli naszemu Simowi uda się je rozwiązać i zastosuje się do wskazówek szklanej kuli, może poprawić nie tylko swój charakter, ale także samopoczucie, a przecież między innymi o to w grze chodzi. Autorzy gry przygotowali dla naszych Simów dodatkowe sytuacje, które zależnie od tego, jak się Simowie zachowają, różnorodnie mogą się skończyć. Może ich na przykład nawiedzić plaga karaluchów, które trzeba zabić ( jeśli tego nie zrobisz, rozprzestrzenią się ). Sima może odwiedzić Kostucha ( którą można oszukać, by wyrwać się z jej zimnych szponów ), a dodatkowo można sobie kupić robota, który odpowiednio zaprogramowany, posprząta, pozmywa, wszystko pomyje, a nawet poda posiłek. Potrafi świetnie zastąpić pokojówkę, a kiedy sprząta, podśpiewuje sobie mechanicznym głosem. Wracając jeszcze do mebli, z nowości pojawiły się bardzo eleganckie fotele i kanapy ( nawet taka, której punkty wygody wynoszą 10 ) i dwa łóżka. Jedno, z kolumnami i zieloną, elegancką pościelą oraz, wspomniane już, łóżko wibrujące. I tu ciekawostka. W poprzedniej recenzji ( "The Sims" ) wspominałam, że w wersji gry 1.0, autorzy nie pokazują, jak Simowie "to" robią. No i niespodzianka: w wersji 1.1, czyli w "ŚŻ", autorzy dokonali pewnej innowacji. Kiedy kupisz Simom ( małżeństwu bądź parze ) wyżej wspomniane łóżko, Sim będzie miał przy nim kilka opcji do wyboru i jest wśród nich także "zabawa w łóżku" ( kiedy leży w nim para ). No i rzeczywiście Simowie chowają się wówczas nadzy pod kołdrą i poświęcają czas igraszkom. I uwaga: w poprzedniej wersji gry dzieci pojawiały się w dwóch przypadkach: przez adopcję lub kiedy jeden z Simów upomniał się o nie. W "ŚŻ" dziecko może się pojawić także po łóżkowej zabawie - nie mamy na to wpływu. No cóż, zupełnie jak w życiu :-) Oczywiście życie Simów byłoby szare i puste bez pieniędzy. W "ŚŻ" dostępnych jest pięć dodatkowych dróg kariery, czyli sposobów zarabiania simoleanów. Są to: obibok ( pomocnik golfisty ), dziennikarz, okultysta, haker i muzyk. A skoro juz jesteśmy przy muzyce, to wspomnę, iż poza znanym Ci już pianinem oraz nowym fortepianem, możesz Simowi kupić gitarę elektryczną. No i żeby było bardziej kolorowo, mamy nowe ciuszki dla naszych Simów. Jest na przykład biały garnitur, zwiewna, pastelowa sukienka do kostek, nowy kostium, czy bardzo skąpa haleczka. Warto często zaglądać do szafy. To wszystko, co właśnie przeczytałeś, jest jedynie małą częścią tego, co zobaczysz po uruchomieniu białosrebrnego krążka w swoim komputerze. I jeżeli rzeczywiście uważasz się za miłośnika "The Sims", "Światowe Życie" jest dla Ciebie programem obowiązkowym. Tym bardziej, że cena programu to około 79 zł, a więc raczej przystępna.
Minimalne wymagania ( w nawiasie - zalecane ): Konieczna oryginalna wersja gry "The Sims" Pentium 233 MHz ( P II 350 MHz ) 32 MB RAM ( 64 MB RAM ) CD-ROM x 4 ( x 8 ) Winows 95 lub 98; gra nie obsługuje Windows NT
I ponownie, dla przypomnienia adresy polskich, internetowych stron: http://www.zeus.cavern.com.pl/the_sims/index.html http://www.thesimscenter.prv.pl/ http://www.cyberspace.cherry.lublin.pl/
Marta Bilewicz
e-mail: martabil@poczta.onet.pl

Copyright (c) 1999 - 2000 NoName |
|