Magazyn NoName
Numer 6 (05/00)
http://www.noname.zum.pl

Menu:
  • Spis treści
  • Następny artykuł
  • Poprzedni artykuł
  • Prenumerata Magazynu NoName
    Więcej informacji...

    Ria System Autorski RPG

    1. Opis świata gry

    Jest rok 3164 P. P. A (po przepędzeniu Arika). Świat Sterlandi podzielony jest na kilka stref, które kontrolują poszczególne żywioły i siły nadane ich mieszkańcom przez bogów. Główne krainy to: Czarny Las - kraina zamieszkiwana przez podłe a jednocześnie na tyle tchórzliwe stworzenia aby bać się zamieszkać na terenach znajdujących się pod panowaniem Bractwa Irsa (głównie złodzieje, gnomy, krasnoludy); Miasto Bezimiennych - niewiadomo kiedy i skąd się zjawili, wiadomo tylko, że zajmują się handlem z krainami ościennymi i nie lubią obcych. Wśród bezimiennych jest dużo magików, a ich biblioteki są największe w całej Sterlandi; Miasto Trzech Wież - nad tym miastem górują trzy wieże symbolizujące potęgę miasta zarówno militarną jak i materialną (wieże zbudowane zostały ze srebra i drogocennych kamieni). Mieszkańcy są dosyć miło nastawieni do obcych gdyż już od ponad 2000 lat nie zaznali smaku wojny; Wielkie Góry Nox - są to bardzo strome i niebezpieczne góry, niezbadane w całości przez żadne stworzenie (no może poza ptakami); Miasto Nienawieści - w czasie wojny Arika z siłami dobra to właśnie te miasto odniosło największe straty moralne i materialne. Na pamiątkę tego wydarzenia wokół miasta zostały ustawione szmaragdowe wierze strzegące dostępu do miasta. Poza tym miasto te jest najbliżej usadowione obok ziem należących do Bractwa Irsa; Miasto Ria - wielka przystań rybaków i handlarzy utrzymujących się z Wielkiej Wody Elfich Nekromantów. To właśnie tu można spotkać najdziwniejsze stworzenia chodzące po ziemi; Zaginiona Wyspa - niestety nic niewiadomo o niej; Góra Śpiącego Smoka - legenda głosi, że to właśnie na tej górze mieszka najpotężniejszy mag Sterlandi, który jest jedyną osobą mogącą przeciwstawić się Bractwu Irsa; Ziemie Bractwa Irsa - jedyne co o nich wiadomo to to, że znajduje się na niej kilka miast, cmentarzysko i twierdza należąca do Arika.


    2. Historia Sterlandi

    Około roku zerowego Sterlandią rządził bardzo potężny nekromanta którego wszyscy okrzyknęli Arikiem. Za jego panowania wszędzie w powietrzu czuło się zapach krwi i spalenizny. Ludzie bali się go bardzo gdyż władał bardzo potężnymi czarami, potrafił tworzyć armie umarłych i był nieśmiertelny. Bogowie początkowo nie zwracali uwagi na krwawego władcę. Jednak gdy zaczął bezcześcić ich przed oczyma całego swojego królestwa niewytrzymali i wypowiedzieli mu wojnę. Była ona straszliwa. Cała Starlandia zlała się krwią, a niebo zaciemniło się. Bogowie zeszli na ziemię i zaczęło się... Arik początkowo nie był zbyt przejęty obecną sytuacją i beztrosko tworzył legiony umarlaków myśląc, że one załatwią sprawę za niego. Jednak nie przewidział, że bogowie też są nieśmiertelni i nie straszne im żadne armie świata. Zaczęli ciskać piorunami w legiony Arika i w ciągu jednego dnia i jednej nocy cała jego potęga legła w gruzach, a on sam zaszył się gdzieś na północnym wschodzie Sterlandi. Około 300 lat po przepędzeniu Arika w Sterlandi zaczęło na nowo rozkwitać życie. Ludność z przyległych krain zaczęła zakładać swoje miasta i wkrótce wszyscy zapomnieli o złych rządach Arika. Jednak w 1236 roku P. P. A. nastało nowe niebezpieczeństwo, a mianowicie założenie Bractwa Irsa w północnej części Sterlandi. Członkowie nazywali siebie nowymi panami Sterlandi i w krótkim czasie opanowali kilka blisko położonych miast. Łupili i grabili a za zgrabione dobra wybudowali sobie twierdzę na samym krańcu krainy. Plotki głoszą jako by Irsami rządził nie kto inny tylko sam Arika, który po wiekach życia w ukryciu postanowił wyjść na światło dzienne i zemścić się na bogach. Poza tym niektórzy mówią jakoby jego następnym celem była zaginiona wyspa w Wielkich Górach Nox.


    Rasy postaci:

    1. Bezimienni - rasa pochodząca od ludzi. Niewiadomo nic co do jej historii. Główne cechy wyglądu postaci to cera lekko wpadająca w błękit, skośne oczy i szpiczaste uszy. Bezimienni cechują się logicznym myśleniem i urokiem osobistym. Wielu bezimiennych w wieku dojrzałym zostaje bajarzami lub nadwornymi pisarzami. Gdy zdecydujesz się na wybranie tej postaci podczas definiowania postaci dodajesz +4 punkty do myślenia.

    2. Elfy - rasa dość rzadko występująca w Sterlandi a już jeżeli się jakiś napotka to głównie w Górach Nox bądź w Mieście Ria. Elfy cechują się bardzo niskim wzrostem i dość szczupłą budową ciała. Mają wyłupiaste, czarne jak węgiel oczy i szpiczaste uszy. Wspaniale sobie radzą z łukami. Podczas definiowania postaci dodajesz +3 do punktów zręczności.

    3. Gobliny - są to stworzenia bardzo krnąbrne i niehigieniczne. Z budowy ciała wysokie i bardzo wytrzymałe. Cechują się dużymi zębami i pazurami, których często używają podczas walki. Poza tym są porośnięte wielkim owłosieniem i nie grzeszą kultura w stosunku do innych mieszkańców Sterlandi. Podczas definiowania postaci dodajesz +5 do punktów siły fizycznej.

    4. Ludzie - tej rasy chyba nie trzeba przedstawiać. Podczas definiowania postaci dodajesz +2 punkty do zręczności i +1 do siły fizycznej.

    5. Krasnoludy - są to stworzenia o dość krnąbrnej budowie. Niscy ale za to bardzo wytrzymali i świetnie władający wszelkiego rodzaju maczugami i toporami. Podczas definiowania postaci +3 do siły fizycznej i +1 do zręczności.


    Profesje:

    1. Wojownik - postać świetnie przystosowana do walki w ręcz. Potrafi nosić większość uzbrojenia lecz nie umie posługiwać się magią. Wojownikiem może zostać osobnik z każdej rasy stworzeń żyjących w Sterlandi.

    2. Mag - postać o bardzo wątłym wyglądzie i raczej nie nadająca się do walki w ręcz. Za to potrafi świetnie posługiwać się magią. Magiem mogą zostać Bezimienni, Elfy i Ludzie.

    3. Pustelnik - z wyglądu przypomina maga z tą różnicą, że nie potrafi czarować. Świetnie posługuje się wszelkiego rodzaju kijami i jest niezłym alchemikiem. Ma dar leczenia za pomocą ziół. Pustelnikiem mogą zostać Bezimienni, Elfy i Ludzie.

    4. Złodziej - postać o bardzo dużej zwinności i sokolim wzroku. Bez problemu może zdobywać pożywienie i przedmioty o wartości materialnej. Złodziejem może zostać każda wymieniona rasa oprócz Goblinów.

    5. Nekromanta - jest to mag i zarazem świetny iluzjonista. Preferuje bardzo ciemną magię. Nekromanci najczęściej występują w Czarnym Lesie i w ziemiach należących do Bractwa Irsa. Nekromantą może zostać Elf, Bezimienny lub Człowiek.

    6. Bajarz - postać o świetnym, wręcz fotograficznym umyśle. Ma bardzo dużo charyzmy i z wielką wprawą i gracją potrafi opowiadać bajki i ballady. Ma skłonności przywódcze. Bajarzem może zostać każdy z wyżej wymienionych ras.

    7. Zwiadowca - jest to rodzaj wojownika z tą różnicą iż zwiadowca jest o wiele zwinniejszy i ma bardzo dobry wzrok. Świetnie posługuje się łukiem bądź kuszą. Zwiadowcą może zostać każdy oprócz Goblinów.

    Opracował: XP8
    e-mail: xp8@poczta.fm



    Początek artykułu



    Magazyn NoName

    Copyright (c) 1999 - 2000 NoName